Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Μέτρηση ταχύτητας ήχου με ESP32

  #include <LiquidCrystal_I2C.h> #include "BluetoothSerial.h" BluetoothSerial SerialBT; // set the LCD number of columns and rows int lcdColumns = 16 ; int lcdRows = 2 ; // set LCD address, number of columns and rows // if you don't know your display address, run an I2C scanner sketch LiquidCrystal_I2C lcd ( 0x 27 , lcdColumns, lcdRows ) ;   int trig = 5 ; int echo = 18 ; float sp; float lecture_echo; float ds; String output; void setup () {   SerialBT . begin ( "ESP32-Bluetooth20250402D" ) ; pinMode ( trig, OUTPUT ) ; digitalWrite ( trig, LOW ) ; pinMode ( echo, INPUT ) ; Serial . begin ( 115200 ) ; // initialize LCD   lcd . init () ;   // turn on LCD backlight                         lcd . backlight () ; } void loop () { if ( SerialBT . available ()) {   output= SerialBT . readString () ;  ds = output . toFloat () ;    // output = Serial.readString();  // Ser...

Πώς λειτουργούν τα τρανζίστορ

  Πώς λειτουργούν τα τρανζίστορ –  από τον  Øyvind Nydal Dahl Το τρανζίστορ είναι ένα απλό εξάρτημα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε πολλά διασκεδαστικά έργα. Σε αυτόν τον πρακτικό οδηγό, θα μάθετε πώς λειτουργούν τα τρανζίστορ, ώστε να μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε στο επόμενο κύκλωμά σας. Και είναι στην πραγματικότητα αρκετά εύκολο, μόλις μάθετε τα βασικά. Θα επικεντρωθώ στα δύο πιο συνηθισμένα τρανζίστορ εδώ: το  BJT  και το  MOSFET  . Το τρανζίστορ λειτουργεί σαν ηλεκτρονικός διακόπτης. Μπορεί να ενεργοποιήσει και να απενεργοποιήσει ένα ρεύμα. Ένας απλός τρόπος για να το σκεφτείτε είναι να δείτε το τρανζίστορ ως  ρελέ  χωρίς κινούμενα μέρη. Ένα τρανζίστορ είναι παρόμοιο με ένα ρελέ με την έννοια ότι μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να ενεργοποιήσετε και να απενεργοποιήσετε κάτι. Αλλά ένα τρανζίστορ μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί μερικώς, κάτι που είναι χρήσιμο για την κατασκευή ενισχυτών. Πώς λειτουργούν τα τρανζίστ...

Esp32_school_bell_with_NTP

  /*   Rui Santos   Complete project details at https://RandomNerdTutorials.com/esp32-date-time-ntp-client-server-arduino/     Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy   of this software and associated documentation files.     The above copyright notice and this permission notice shall be included in all   copies or substantial portions of the Software.   Modified by Panagiotis Toumpaniaris on 10/4/2025 */ #include <WiFi.h> #include "time.h" const char * ssid = "Vodafone_2.4G-12329" ; const char * password = "9XfndzdcCnPdXD6k" ; const char * ntpServer = "pool.ntp.org" ; const long  gmtOffset_sec = 7200 ; const int   daylightOffset_sec = 3600 ; void setup (){   pinMode ( 2 , OUTPUT ) ;   Serial . begin ( 115200 ) ; // digitalWrite(2,HIGH);   // Connect to Wi-Fi   Serial . print ( "Connecting to " ) ;   Serial . println ( ssid ) ;   WiFi . begin ( s...

esp32-bluetooth

  #include "BluetoothSerial.h" BluetoothSerial SerialBT; const int ledPin= 2 ; void setup () {   // put your setup code here, to run once: SerialBT . begin ( "ESP32-Bluetooth20250402Β" ) ; pinMode ( ledPin,OUTPUT ) ; } void loop () {   // put your main code here, to run repeatedly: if ( SerialBT . available ()) {   char c= SerialBT . read () ;   if ( c=='1' ){     digitalWrite ( ledPin, 1 ) ;   } else if ( c=='0' ) {     digitalWrite ( ledPin, 0 ) ;   } } }

Κουμπί (pushButton) pull up

 PushButton με pull up αντιστάτη Για το έργο αυτό θα χρειαστούμε ένα LED, ένα pushbutton, καλώδια, ένα αντιστάτη 220 Ω, έναν αντιστάτη 10 ΚΩ, ένα breadboard και ένα Arduino Uno To LED συνδέεται στη θύρα 13 που είναι  και το  BUILTIN LED // C++ code // int buttonState = 0 ; void setup () {   pinMode ( 2 , INPUT ) ;   pinMode ( LED_BUILTIN, OUTPUT ) ; } void loop () {   // read the state of the pushbutton   buttonState = digitalRead ( 2 ) ;   // check if pushbutton is pressed. if it is, the   // button state is HIGH   if ( buttonState == HIGH ) {     digitalWrite ( LED_BUILTIN, HIGH ) ;   } else {     digitalWrite ( LED_BUILTIN, LOW ) ;   }   delay ( 10 ) ; // Delay a little bit to improve simulation performance }

Σερβοκινητήρας

  Βασικός έλεγχος σερβομηχανισμού Θα μάθουμε πώς να ελέγχετε έναν τυπικό σερβοκινητήρα, να πηγαίνει εμπρός και πίσω κατά 180 μοίρες, χρησιμοποιώντας ένα «βρόχο for()». Αυτό γίνεται με τη βοήθεια της βιβλιοθήκης Servo, η οποία είναι προεγκατεστημένη βιβλιοθήκη στο Arduino IDE (τόσο εκτός σύνδεσης όσο και σε ηλεκτρονική έκδοση). . Αυτό γίνεται με τη βοήθεια της βιβλιοθήκης  Servo     , η οποία είναι προεγκατεστημένη βιβλιοθήκη στο Arduino IDE (τόσο εκτός σύνδεσης όσο και σε ηλεκτρονική έκδοση).      Χρειαζόμαστε τα παρακάτω:     Arduino IDE Arduino UNO  Σερβοκινητήρας 4,8V - 6V  Καλώδια βραχυκυκλωτήρα. Τυπικοί σερβοκινητήρες Οι τυπικοί σερβοκινητήρες είναι ενεργοποιητές που επιτρέπουν τον ακριβή έλεγχο της θέσης (γωνία). Χαρακτηριστικό  είναι ότι η γωνία του κινητήρα είναι 0 - 180 μοίρες. Με άλλα λόγια, μπορεί να κάνει το μισό μιας περιστροφής. Ένας τυπικός σερβοκινητήρας, όπως και άλλοι κινητήρες, είναι ουσιαστικά απλώς ένας...